Arg som ett bi

Åh jag är så otroligt upprörd och otroligt förbannad just nu så det är inte sant. Var uppe i stallet nyss för att kvällsfodra privathästarna samt ridskolehästarna, jag tror jag var där i en halvtimme eller något.
I alla fall så var det några killar från klassen som bor i ett hus ovanför stallet, ute och sköt raketer. Och jag skojar inte när jag säger att de sköt ända från när vi kom tills när vi skulle åka. Högt som tusan lät det också! Några av hästarna i stalet blev riktigt skärrade.

Om man nu över huvud taget ska skjuta raketer så ska det vara på avstånd från djur! Jag är så himla emot raketer just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vad fasen ska man göra för att människor ska förstå att detta skrämmer djuren? Rakter är en idiotisk uppfinning!

Jag beundrar Maxi som vågde ta steget att inte sälja raketer i år. Fler affärer borde ta efter dem



/ ARG tjej!

Kommentarer
Postat av: Ebba M

Håller med! Såg några som kastade smällare precis bredvid en som var ute och gick med sin hund inatt.. såklart blev hunden helt panikslagen! Idioter...

2012-01-01 @ 02:52:26
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller verkligen med!

Det kallas att visa respekt för alla levande varelser..

2012-01-01 @ 11:32:46
URL: http://dressyryttarn.blogg.se/
Postat av: emma

håller med!

våran hund, är rädd för raketer...



BRA BLOGG! :)

2012-01-01 @ 17:17:11
Postat av: Alexia

Hejsan Jessica!

Jag undrar bara om du kanske kunde skriva om hur du fick Jasmine eftersom jag antingen inte såg det eller om du kanske glömde. Du sa i alla fall att du skulle skriva det i presentationen om Jasmine men när jag läste så stod det inget om det där...

Jättefin blogg föresten!

Kram Alexia :)

2012-01-23 @ 18:31:40
Postat av: Johanna

Våra hästar är inte ett dugg rädda för raketer, men vi skjuter ändå inga då det finns andra hästar i närheten som är livrädda för dem.

Våra grannar skjuter raketer, förra året(2010) hade vi en "extra" häst i vårt stall, när grannarna skjöt sina raketer blev Ior (hästen) livrädd.

Vi vågar inte säga till dem att skjuta lite längre bort eller ens skjuta raketer. Tycker du vi ska säga till ändå? :S

2012-03-04 @ 11:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0