Jasmines klippning

Det var någon som ville ha bild på Jasmines klippning, så här kommer två helkropps bilder på henne.

Haha, på tal om hennes klippning så var detta första gången vi (min kompis mamma) klippte henne. Vi provade två gånger tidigare, men hon fick då panik så fort man satte på klippmaskinen. Så tredje gången gillt så fick hon ett lugnande medel i form av att man gav hästen en sorts gel under tungan som fick verka i en halvtimme + bomull i öronen, haha. Den första gången så lyckades vi raka henne med ett snyggt streck under halsen samt lite under magen, dagen innan en tävling.




Hade dock väldig tur med att det hamnade på ställen där det knappt syntes, jag har knappt några bilder där det syns tydligt

Kommentarer
Postat av: Pernilla Svenäng

Söt ponny,



Allt bra med dig annars, kolla gärna in min bloggtävling ;)

2011-12-28 @ 21:20:41
URL: http://pernillasvenang.blogg.se/
Postat av: Theresé - DressageRoyals

Va de du som skrev detta: Grymt taggad att träffa dig också :)) <3

<3<3

2011-12-28 @ 21:39:15
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Älskar din ponny, hon är superfin! :D

2011-12-29 @ 10:38:01
URL: http://skogensgard.blogg.se/
Postat av: Denise

så himla trist när man klipper dom dagen innan en tävling och dom börjar bråka..

2011-12-29 @ 21:20:03
URL: http://denisemarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0