Dagens ridpass + bilder

När jag red idag så var Jasmine väldigt pigg och otroligt jobbig. I skritten taktade hon ofta och när hon inte taktade så gick hon med väldigt korta steg. I skritten gick jag över bommar och varje gång vi hade gått över så började hon att takta efteråt.

Förutom det korta steget så var hon jobbig och lite stretig. Stel och ville inte gärna ta stöd i tyglarna i något varv utan var väldigt ostadig. Hennes form som hon hade kändes väldigt kantig och inte ett dugg rund och fin som den ska. Det var väl inte det bästa passet jag ridit på henne, men heller inte det sämsta.

Det jag gjorde för att försöka göra sakerna bättre var att försöka böja igenom henne regält i hörnerna när jag hade chanserna. Och sedan verkligen rida och fånga upp i handen. Det gick väl sådär och hon var ganska mycket likadan när jag slutade rida.

Sedan så fick jag ju galoppera på henne. Ett varv i varje varv med en lång skrittpaus emellan och jag tror båda tyckte var jätteroligt!


Kommentarer
Postat av: fanny

hur stor är hästen? :)

2012-02-12 @ 02:44:32
URL: http://ourweekday.blogg.se/
Postat av: Lina

Men skulle inte du bara rida henne i låg form? eller hur var det nu? Det käns som att det har kommenterats från flera personer om hur du rider henne nu när hon har varit skadad. och det här skrev du ju själv om återbesöket: "All ridning ska ske i en ganska fri och låg form och i galoppen ska jag stå i lättsits och mer konditionsträna än att rid ihop henne."

Då spelar det väl ingen roll om hon inte går i form väll? Ett tips om du vill konditions träna henne: rid ut och bara trava. Trava,trava,trava i ett helt ridpass. Sjukt tråkigt men det funkerar superbra :D så kan man oxå göra i ridhuset/paddocken om man känner för det, men då tycker hästen att det är mkt tråkigare. Rider man inne dock så kan man rida på helt långa tyglar så får hästen springa var den vill, lyssna på musik då så är det bara att åka häst ^^ gör det rätt ofta på min egen häst :)

2012-02-12 @ 10:15:27
Postat av: josefine

Känner knappt igen dig utan glasögonen X'D

2012-02-12 @ 11:23:55
URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: johanna :)

Hej! Har följt dig & din blogg ända sen du började blogga här och måste säga att du gör ett otroligt bra jobb! Du skriver om intressanta saker, blandar in dina personliga åsikter & tankar, visar fina bilder och ny shopping till dig & din häst. Ska verkligen bli jättekul att läsa din blogg nu när du börjat rida Jasmine & jag hoppas verkligen det går bra för er nu :D



Har även en liten fråga. Jasmine är ju en liten c-ponny och du ser typ perfekt ut (längd & storleks mässigt) på henne. Så jag undrar hur lång du är? :D



2012-02-12 @ 11:24:51
URL: http://johannaewards.blogg.se/
Postat av: linda

Vilken fin blogg du har! ska vi följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-12 @ 17:52:26
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jättesöt ponny!

2012-02-12 @ 19:02:33
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Alexandra Helander

Hej! Lite ur saken, men vart har du köpt dina guldboots och för hur mycket?

Svara gärna på min blogg så jag inte missar svaret.

2012-02-12 @ 21:33:39
URL: http://mylifeinword.bloggplatsen.se/
Postat av: emelie

Dags för frisering av Jasmine kanske?;)

2012-02-13 @ 23:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0