Duktig polle!

Var i stallet idag och red Jasmine eftersom min syster bara skrittade barbacka på henne en pyttestund igår medans jag var med alla härliga nior på skolan och åkte skidor. (Har för övrigt träningsverk i mina vader och axlar)



Det gick superbra idag och jag fokuserade mycket på att hon inte skulle ta så korta steg i skritten eftersom hon är så otroligt pigg. Det gick väl sådär. Hon var desto finare i traven - efter en stund. I början var hon väldigt pigg och rusade mest. Men efter att jag tavat en långsida så lugnade hon sig. Men nästa gång jag kom fram i trav så var hon lika pigg igen, haha. Men hon lugnade ner sig efter ett tag och var bara pigg de först stegen. Sedan kom hon in i sin fina takt och låg form helt av sig själv.


Kommentarer
Postat av: Jenny

vart är outfiten köpt?:D

2012-02-02 @ 20:55:54
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0