Gårdagens ridpass

Wehoo vad bra det gick. Jag började med att skritta fram henne förhand i 15-20 minuter i paddocken. (aka. sjön) Sedan så satt jag upp och skrittade och travade i paddocken en stund tills jag insåg att det aldrig skulle gå att galoppera mellan alla "vallgravar" och i blåsten, så jag gick in i ridhuset.

Den korta stunden jag var i paddocken gick i alla fall super! Hon började med att gå kort i skritten som hon brukar, men då drev jag bara på lite extra, då började hon takta och då fångade jag upp henne i handen direkt och tog tillbaka henne, vilket resulterade i en skitfin skritt i slutändan!

När jag kom in i ridhuset så travade jag henne i 20 min, självklart med en massa skrttpauser emellan innan jag galopperade henne. I galoppen var hon mega pigg och bockade när jag fattade galopp haha. Sedan gick allt i en rasande fart. Efter att jag galopperade henne så var hon väligt igen när jag travade, haha. Så jag provade att göra en snett igenom och hon ökade verkligen av sig själv och föll in i galopp en gång, av sig själv! Ni anar inte hur underbart det var! Att ha haft en ponny som vart så seg pga. en skada så att hon knappt velat trava och att galoppera har inte ens vart att tänka på till att galoppera självmant, det var underbart!


Kommentarer
Postat av: Maja---djurflickorna

Fina bilder ! ;D

2012-02-25 @ 18:33:36
URL: http://djurflickorna.devote.se
Postat av: Ebba M

Så fina bilder! Kul att ni börjar komma igång igen :)

2012-02-25 @ 20:56:17
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: Jenny

härliigt!

2012-02-25 @ 21:50:17
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0