Gårdagens tömörningspass

Igår så tömkörde jag Jasmine för första gången sedan i onsdags eller torsdags föra veckan tror jag faktiskt. (?) Det gick väl både bra och dåligt kan jag väl påstå:

Först och fämst så var hon riktigt pigg igår och hon sprang bara iväg när hon skulle trava, och bakom kommer jag och försöker hänga med utan att ramla och faceplanta rakt er i snön. (Tömkörde i paddocken)

Mamma var snäll och hjälpte mig att bära ut bommar i paddocken så att jag kunde tömköra henne över dem. Jag ska bli mer noggrann med det, för tidigare har jag tömkört henne över bommar mer eller mindre varannan dag. bland mer och ibland mindre.

Hon var ju som sagt pigg och att springa iväg i traven var inte det enda hon gjorde. Det var när jag manade på henne lite för mycket i traven så började hon att bocka och galoppera men jag fick stopp på henne rätt fort. Jag märkte att jag har blivit väldigt rädd för att hon ska hålla på sådär. För sist gång så sluade det ju med att hon skenade iväg med tömmarna mellan menen och mig liggandes med ansiktet ner i snön. Uäk!
Imorgon vet jag en ponny som ska springa av sig i ridhuset!

Dock var hon väldigt fin vid vissa tillfällen när hon inte dampade loss totalt och var tokpigg. Längde ut steget jätte fint i sritten vissa stunder.

Gammal bild

Kommentarer
Postat av: Amanda

Blogg om hästlivet i Tyskland!

www.lifeofshowjumping.com

2012-02-07 @ 17:53:08
URL: http://lifeofshowjumping.com
Postat av: Ebba M

Jag diggar verkligen din ljusblå outfit! Min häst har ungefär samma färg som din ponny, och jag skulle mer än gärna ha en sån själv! :)

2012-02-07 @ 20:17:56
URL: http://ebbamolin.blogg.se/
Postat av: Filippa

hihi klockren bild!!



du skulle inte vilja göra ett länk byte med mig ? :)

2012-02-08 @ 19:08:15
URL: http://dressyrpoonny.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Sjukt fin outfit!:)

2012-02-09 @ 19:46:50
URL: http://kajsatorhagen.blogg.se/
Postat av: Ebba♥

så söt ponni :)

2012-02-09 @ 20:55:10
URL: http://ponnyers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0