Fredagen den trettonde

Japp, den mest otursamma dagen på hela året? Det har jag aldrig trott på för fem öre under de 15.5 åren jag levt, förrän idag.

Det var förut idag när jag och syster min skulle gå bort till bilen, så skrek hon "jag sitter fram" och började springa. Tävlingsmänniska som jag är så springer jag såklart efter och hinner komma före henne bort till bilen och öppna dörren. Självklart ska jag vara klantig att ta tag i dörrkarmen samidigt som Sara kommer och halkar i gruset samtidigt som hon puttar igen dörren. Och eftersom jag höll min hand på dörren så sa det bara SMACK!

Det var långfingret och ringfingret som fick ta smällen. De blev först alldeles blåa, men det försvann efter ca 10 minter och sedan började det blöda. Men jag hade nog tur i oturen, för på pekfingret hade jag en ring som tog den största smällen, så det skulle sett betydligt värre ut annars. Just nu är det plåster som sitter på, men finget är rejält svullet och bultar, haha.

Tror ni på otur fredag den 13:e?


Kommentarer
Postat av: Christel

Än så länge har det inte inträffat någon otur för mig på fredagen den 13e, men så se hur länge det varar ;) nästa år kanske det är min tur? hehe :P

2012-01-13 @ 21:58:20
URL: http://ponnylycka.blogg.se/
Postat av: Sanna

Rejält stavas det :)

2012-01-13 @ 22:12:47
Postat av: Johanna Torudd

Fin header! Och en riktigt snygg ponny! :D

2012-01-13 @ 22:13:01
URL: http://torudd.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Har aldrig trott på det men som du, idag.. En av våra ponnyer på ridskolan blev avlivad efter att ha varit sjuk ett tag.. Trodde inte han skulle bli så dålig och det känns som om en familjemedlem försvunnit då jag tillbringar mycket tid i stallet..! ♥

2012-01-13 @ 22:42:54
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har haft en lugn dag idag utan någon otur som tur är :) men förra eller förr förra året slog jag ut tanden just på fredag den 13:onde :( alltså en sån tand jag redan tappat men slog bara ut halva så fick fylla igen den men var ändå otur och kudt på den dagen och allt :( din blogg är bäst, är beroende av den. Hihi :D

2012-01-13 @ 23:06:07
Postat av: Johanna Torudd

sv; Tack :D

2012-01-13 @ 23:23:23
URL: http://torudd.blogg.se/
Postat av: FIA

Min fredag 13e slutade på akuten.... Mitt gips hade blivit för stort på armen, så jag lyckades knäcka till handen ytterligare så det gjorde gaalet ont. Jag har sedan tidigare ett avbrutet båtben i handen. Det blev röntgen och ett nytt TIGHT gips så jag inte kan knäcka till handen igen! :-) Jag är född fredag den 13, jag kanske är ett litet otursbarn?



//FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-01-14 @ 10:50:03
URL: http://www.fiaalbertsson.tk
Postat av: Martina & Lady Chanfonett

Alltså ne, jag gör nog inte det. Brukar inte råka ut för något och större otur kan man ha även andra dagar ;)

Lite kul dock att det finns en "otursdag" :)

2012-01-14 @ 12:13:42
URL: http://maartina.blogg.se/
Postat av: Mysan Carlsson

Nje, inte riktigt.. Men man är ju ändå lite vaksam, haha.

Min pappa föddes fredagen den 13:e, den 13:e november tillochmed! :o

2012-01-14 @ 16:36:12
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0