Gårdagens ridpass

Igår var andra gången jag satt på Jasmine på 2 månader, då vi var hos veterinären och upptäckte skadan.

Ridpasset gick otroligt bra. Hon var riktigt mjuk och fin i munnen i princip hela ridpasset. Dock hade hon en hel del överenergi så att det knappt gick att skritta. Hon var nästan som en tickade bomb, haha.

I alla fall, under ridpasset så fick jag för det mesta vara på den ena volten efftersom vi var såppas många inne i ridhuset, så jag försökte rida volten som ett fykantspår isället för en volt. När jag väl hade chansen så travade jag bort på långsidan, men tro sjutton inte att ponnyn nästan drar iväg med mig, haha? Jo, såklart! Jäklar vilken fart det blev på henne.

Ridpasset var på 20 min, blandat med skritt och trav. Fram och avskrittning för hand i ca 25 min sammanlagt. Längtar sjukt mycket tills på fredag då jag ska få galoppera! :') 


Kommentarer
Postat av: josefine

nattson? :D

2012-01-30 @ 10:34:41
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0