Mål 2012

Mål med Jasmine:

Först och främst få henne frisk och ridbar, Därefter:

• Få bort den stora magen och bygga en massa muskler genom att: Ut och galoppera långa sträckor - för att få bort magen samt få upp flåset, klättra - för att skaffa ryggmuskler, tömköra - för att stärka och bygga upp alla muskler.

• Starta regionala klasser med godkänd procent och möjligtvis starta La:P1.

• Verkligen sätta ryggningarna och printa i dem så att vi kan dem i sömnen.

• Få till halt från galopp och galoppfattningar från skritt

• Utveckla hennes trav samt galopp.

Mål med mig själv:

• Jobba bort min breda handställning samt liggande händer, detta är A och O för mig i år, jag ska få 9:or på sitsen.


Bild lånad med tillstånd från Gennes

• Jobba med min blick, att titta upp och se vart jag ska någonstans.

• Bara rida mjukt och följsamt.

• Jobba med mitt humör. Både på tävling och hemma eftersom jag kan bli lite sur om det inte går som jag vill.
Det kan inte alltid gå bra!

________________________________________________________________________________________________________________

Målen jag satt upp för detta året känns riktigt bra och det känns som om jag verkligen kan uppnå allihopa bara jag vill. Har aldrig när jag vart yngre ens funderat på att ha något större mål att jobba mot. När jag hade min tidigare ponny så hann jag inte ens tänka så långt eftersom vår utveckling aldrig gick frammåt.
Målen för Jasmine är både långsiktiga och några av dem lite mer kortsiktiga, men det märks nog vilka som är lite "närmare" och lättare att uppnå. Som ni ser så finns det ju även mål som jag kan jobba med hela tiden, som det sistnämnda.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det låter som jättebra mål tycker jag! :) Men är det inte mer fettförbränning+flås för hästen att trava ut intervaller?

2012-01-12 @ 12:41:23
URL: http://toltaren.blogg.se/
Postat av: Sara - fotoblogg.

Hej, super söt häst! Nu är månadens bild-tävling uppe på bloggen, var med du så får du ännu flera läsare! :) http://sarascanon.blogg.se/category/tavlingar.html temat är vinter! :) Hästar får såklart vara med! ;)

2012-01-12 @ 16:32:29
URL: http://sarascanon.blogg.se/
Postat av: A :)

Hej :) Vill du ha en till bloggare i ungdressyr.blogg.se? Jag satsar som SM iår, eller nästa år. Och ska starta FEI senast i Mars ;)

Läs mer på min blogg! :D

2012-01-16 @ 20:36:25
URL: http://norberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0