Min bästa tävling

Min bästa tävling någonsin var nog den första lokala tävlingen jag tävlade med Jasmine. Det var i våras, den 22 maj på Kongahälla ridsällskap. Det var andra omgången i Bohuscupen för mitt lag.

I första klassen som var en Lc:1 så var min känsla helt galet, otroligt bra. Vad jag minns så flöt allt på så otroligt bra, men domaren tyckte att det gick lite för fort ibland. Det blev 69.603%, våran första lokala start och dessutom en vinst på det, det kändes otroligt!



I lagklassen, Lc:1
så taggade jag om och var ännu mer taggad än till klassen innan. Men jag kommer ihåg att det var deffilering denna gången och att jag skulle stara som andra start precis därefter så jag hade ungefär 18 min på mig att rida fram. Väl på banan så ville hon först inte komma igång ifrån skrtt till trav i en av övergångarna i serpentinerna och sedan stannade hon och bajsade i skritten. Var väl inte helt nöjd med tanke på de sakerna, men för övrigt så så var jag nöjd. (Även fast de andra sakerna gjorde mig ganska sur, haha)
Det som förvånade mig mest var nog resultatet, 75.556% och vinst med 5% marginal från 2an.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0