Svar på frågestunden - Del 1

Jag undrar hur lång du är? För du ser perfekt ut på din c-ponny :)
Jag vet inte exakt hur lång jag är, men jag är runt 157-159 cm lång.

Hur började du med hästar?
Jag vet inte riktigt, men jag började på ridlekis samtidigt som mina två kompisar när vi var 5 år gamla, och det var nog så det tog sin början.
Varför håller på med hästar just nu?
För att hästar är mitt allt, ett liv utan hästar finns inte i mitt huvud.
Vad har du för intressen om man inte räknar med ridning?
Jag gillar speciellt att fota, tja, det är väl det, haha. Jag tränar någon gång ibland för att hålla formen.
Vad är det högsta du hoppat?
Tro det eller ej med det är 1.10 m.
Varför rider du så mycket dressyr? asså vad är det som gör dressyren rolig? (:
Oj, det vet jag faktiskt inte. Men det är väl för att man får sitta och kämpa träning efter träning för att sedan få just det där speciella ögonblicket, antingen på banan eller på träning, där allting bara klickar. Då man känner sig som det bästa ekipaget i världen och bara svävar fram över ridbanan.

Kommer du att ha någon bloggtävling ?
Självklart kommer jag att ha det! ;)
Tror du att du kommer följa ponnytiden upp till 18 eller kommer du att köpa Mattis innan ?
Jag är nästan bergsäker på att jag kommer att tävla klart hela min ponnytid då det är den som är viktigast, då man mest har roligt på tävlingsbanan.
Kommer du starta någon "hopptävlig" med Jasmine snart ?
Om hon blir frisk så hoppas jag på att få starta åtminstone 1 klass, men det kommer nog inte att bli jättemycket hoppning nu efter skadan.
Vill du komma hit snart och rida min buse igen ?
Klart jag vill!

Vilken ponny i respektive kategori skulle du välja, om du inte får välja någon du redan ridit? Storhäst åxo:)
A-ponny - Vet ej
B-ponny - Stenbroåsens Carlos
C-ponny - Moelgarnedd Montana RW 114
D-ponny - Jarno RP 145
Storhäst - Totilas eller Toy story
Antingen eller:
Julafton/födelsedag
Isladsponny/shettis
träna/tävla - Kan inte välja, haha
banhoppning/fälttävlan

Vilken är din (och Jasmines)favorit outfit?
Den var svår, jag har många olika outfits som jag tycker är fina, men just nu är det min tukosa outfit som står mig närmast om hjärtat.

Kan du lägga upp bilder på dina outfits?
Visst kan jag göra det, men då lär det bli ett regält långt inlägg!

Skulle du vilja tävla hoppning med jasmine? om inte varför?
Det skulle jag kunna tänka mig att göra, men både jag och mina vänner har bekräftat att hoppning inte är min grej eftersom alla lokala hopptävlingar har slutat med detta:

Vad fick dej att fastna för Jasmine?
Att vi passade så bra helt enkelt och att det gick super för oss på banan!

Favoritfärg på hästar?
Svarta/mörkbruna och fuxar med tecken, helt klart! 
Beskriv din drömhäst. (Verkligen drömhäst, inte T.ex. Jasmine är min drömhäst)
Min dröm häst skulle vara en mörkbrun, maxad C-ponny med lykta i ansiktet och fyra vita strumpor. Den ska ha toksnälla ögon som man bara dunknar i, men ändå ha busglimten i ögat och den ska vara superduper i hanteringen, en liten bebis ska kunna hålla utan några problem. Den ska vara nätt men ändå väldigt biffig och långa ben! Den ska vara super i ridningen också, men den ska inte göra allt som man ber den om hela tiden, det måste vara något att jobba med, annars blir ridpassen bara tråkiga. Också ska den ha steg som Totilas.
Hur många dressyrschabrak har du?
Många, säkert 30 st, haha.
Vilken är din favorithästblogg?
Gennes.se och
När fyller du år?
Den 20 Juni

Vart har du köpt din underbart snygga mössa, den röd/vit/blåa med stjärnor och hur mycket kostade den? :D
Den är köpt på Jula och kostade 69 kr!

är jag bäst?
Självklart!

Vilka bloggar läser du?
Jadu, skulle jag räkna ihop alla bloggar som jag läser så skulle det bli en del, men här är några stycken:
Gennes, Linn Olsson, JFdressage, Ponilovers, Johanna GrantFantasias och Dressyrmupparna.

Hur gammal var du när du började med hästar?
Jag var ca 5 år gammal.
Har du ridit islandshäst nångång?
Yes, när jag var yngre så hyrde jag och min mamma två islandshästar i en vecka under sommaren.
Vad vill du jobba med i framtiden?
Det har jag inte den blekaste aning om.

Varför är Jasmines ena örontipp platt? :)
Antagligen för att någon bet av spetsen när hon var yngre.
Hur hög klass vill du satsa med Jasmine?
Så högt som hon har kapacitet för.
Tror du att hon kommer att kunna tävlas i höga klasser efter skadan?
Det får tiden utvisa eftersom jag inte vet om hon kommer bli helt bra eller inte.
Hoppas det iallfall!
Älskar din blogg & kollar den typ 5756352 ggr om dan.. Hoppas jag får svar på mina frågor! :)

Hur tycker du att man värmer upp hästen innan en tävling bäst?
Mest kolla igenom så att allt sitter, koalla så att hästen är igenom och lite snt, checka av liksom. Men ska inte öva på något man inte kan, för man kan inte lära en häst något på framridningen.
Kan du inte tävla Jasmine någon klubbtävling i hoppning? ^^
Jo, det kanske jag kan om hon blir frisk.

This or That!
Ponny/
häst
Aldrig mer äta godis/gå naken till skolan
dv/fb
Linnolsson.se/genne.se
- Båda såklart

Kan inte du berätta lite om dina tre hästar du haft under din tid som hästägare som du skrev i föregående inlägg? :)
Jo, det kan jag göra i ett enskilt inlägg.

vilken är din favoritbild på dig & jasmine ? :)
Oj, jag har många fina bilder på mig och Jasmine! Men detta är en stor favorit:



Vad är ditt favorit schabrak :D?
Det är nog mitt turkos HV polo och JW flagga schabraket
Ersen jag är bäst ? hahaha:DD
Kanske det! ;)

Vad fotar du med?
kamera, objektiv osv.. :)
Det kan du läsa HÄR

Vad har du för dressyr stövlar? Vart finns dem att köpa?
Jag har ett par Cavallo Junior med snörning. De finns väl att köpa lite var stans, haha.
Vad har du för dressyrsadel?
Jag har en Edinburgh sadel.
Kan du inte ha en bloppis någon dag?
Jodå, så fort jag har hittat något att sälja.


Detta var allt för del 1, jag hoppas ni blev nöjda med era svar. Del 2 kommer inom kort!

Kommentarer
Postat av: rebecca sörensen

hihi va glad jag blir när du gillar min bild (a)

2012-01-08 @ 11:11:06
URL: http://beccasorensen.blogg.se/
Postat av: LIZACH

sv; Haha! Najs:D Kanske är släkt på något sett då;) Haha, coolt. kram

2012-01-08 @ 11:22:23
URL: http://lizach.blogg.se/
Postat av: Linn

När du beskrev din dröm höst tänkte jag lite på fender, drunknar i ögonen, biffig långa smal ben, super i ridningen men inte alltid göra allt som man säger, Totials steg (kan han få när han jobbar eller taggar!). Hehe ;) <3

2012-01-08 @ 22:00:51
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Linn

När du beskrev din dröm höst tänkte jag lite på fender, drunknar i ögonen, biffig långa smal ben, super i ridningen men inte alltid göra allt som man säger, Totials steg (kan han få när han jobbar eller taggar!). Hehe ;) <3

2012-01-08 @ 22:01:58
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Theresé - Dressageroyals

Va är det för en Mattis du vill/ska köpa ?

Sassas ? :o <3

2012-01-08 @ 23:10:38
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: jossan

VART är dedär turkosa schabraket köpt? Eller vilket märke är det? HV Polo?



Mycket tacksam för svar! (på min blogg elr mail)



MVH Jossan

2012-01-10 @ 21:53:38
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0