Årets första uteritt

Red ut på en uteritt på Jasmine idag för första gången sedan i slutet av november, början på december. Det var jätteroligt, och jag satt och skuttade upp och ner som en duracell kanin under i princip hela ritten. Red ute en liten stund i vilket fall, men eftersom vi inte har så många platta vägar att rida på (får inte anstränga henne med för många backar) så gick vi in i paddocken efter att ha varit ute en stund, och man kan väl säga att hon total dog?!
Visst gick hon frammåt, men inte med samma framåtbjudning som vanligt. Fast det kanske inte är konstigt. Vem vet vad hon gör i hagen nu när hon kan röra sig fritt? Dags att börja ge henne lite mer kraftfoder tror jag minnsann!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Du skojar?! Du har inte varit utanför ridbanan på över tre månader? Då måste det har varit kul att komma ut på en runda.

2012-03-14 @ 09:03:59
URL: http://stallbabbel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0