Gårdagens ridpass 17/3

Igår när jag red så var Jasmine väldigt pigg och låg på som tusan, vilket såklart är väldigt bra att hon har en bjudning frammåt, det är en del av hela läkningspocessen, att hon ska vilja frammåt.

Hon var väldigt svår att få att gå i en avslappnad skritt samt i ett långsammare tempo i traven. Men medan hon ändå var så pigg och ville trava, så slipade jag lite på några förlängd steglängd/ökad trav. Nu när hon är pigg så älskar hon att rida snett igenom i en ökad trav. Det är så himla roligt att känna, för innan vi hittade skadan så gick hon knappt ens frammåt.

En stund innan jag hade tänkt att galoppera så hände något märkligt. Jasmine gick runt i flera varv och var jätterädd för.. ingenting?! Vi gissade på att hon blev rädd för sin skugga, haha! Knäppa ponny. Galoppen gick väldigt bra, i vänstern så kan man samla henne och ha henne i en väldigt lugn galopp samtidigt som hon är kvar i den låga formen. I höger varvet är jag glad bara hon galopperar, haha. Hon är väldigt oliksidig nu. Jag vet inte om det beror på skadan eller för att hon helt enkelt inte är genomarbetad, hon har ju trots allt knappt gått på böjt spår sedan i december. Tiden får utvisa helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

fina bilder! :)

2012-03-19 @ 11:32:03
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0