Hästpratare

Har funderat länge på att ta ut en så kallad hästpratare till Jasmine. Det hade vart riktigt coolt att höra hur hon ser på allt som händer och framför allt vad hon tycker om mig. (haha) Sedan så skulle jag så himla gärna veta om hon fortfarande har ont uppe i ryggen där skadan är/har varit. Jag vet att jag låter som väärsta drömmaren eller "natur människan" nu, men eftersom jag vet ett X antal personer som detta har fungerat för så hade det vart riktigt häftigt att prova själv.

Läste nyss runt lite på internet och man kan ju minst säga att de är väldigt många som tvivlar på vad 'hästpratarna' egentligen kan. Många tror att de gör detta endast för att tjäna pengar, vilket det såklart kan finnas många som gör, men jag tror att de flesta faktiskt kan kommunicera med våra vänner. Själv tycker jag att detta är otroligt facinerande!



Har någon av er tagit ut en 'hästpratare' som har "pratat med eran häst?


Kommentarer
Postat av: Matilda- livet på ett ridgymnasium

jag hade de på min ponny ;) de var verkligen super häftigt ;)

2012-03-16 @ 20:52:32
URL: http://ridehorse.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja till en av mina hästar och ska snart ha till min andra ponny också. Det var sjukt häftigt! Hon frågade ingenting om hästen innan och visste i princip bara namn. Och ändå träffade allt hon sa att hästen sa precis rätt.

2012-03-16 @ 22:08:16
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Agnes Åberg

Spännande min Pappa känner en som "gör" detta och hon ska komma ut och "prata" med min polle framåt :-) Som du säger vill man få en syn ur hästens vinkel och veta vad de tycke rom en! <3

2012-03-16 @ 23:01:37
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Jossannn

Dock finns det många som fuskar och bara säger lite random saker. Typ att hästen inte gillar en speciell färg, vill ha egna saker för att det är fint, inte gillar gräs mm. Hästar är verkligen inte som människor, de går inte runt och säger/tänker : "oj den hästen har en egen hoppsadel, jag vill oxå ha det!"

2012-03-16 @ 23:57:26
Postat av: lisa

jag har,och det fungerar tro mig!

2012-03-17 @ 00:24:46
URL: http://teamchevall.blogg.se/
Postat av: FIA

Jag är lite kluven till det. Jag tror att det finns människor som kan, absolut, men jag tror också att det finns skojare som hittar på en massa.

Det läskigaste jag vet med en sådan hästpratare var när hon/han stod och pratade med en viss häst och sedan gick förbi en annan box i stallgången och säger "Föresten, han säger att han har haft ont i vänster bog, men det är bättre nu". Hästen i boxen VAR behandlad för sin bog, och var på bättringsvägen. Så coolt!



// FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-03-17 @ 09:10:20
URL: http://www.fiaalbertsson.tk
Postat av: Anonym

Min kompis hade en hästpratare. Inte så många fick veta det då hon helst vill vara ensam bland hästen och anonym typ. Men sen ringde hästprataren till ägarn då och det var läskit det hon sa! Hon visst einte alls mycket om honom men ändo kunde hon klura fram så mycket!

2012-03-17 @ 11:38:40
Postat av: PATRICIA

det skulle vara sjukt coolt :o

2012-03-17 @ 11:39:53
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: mandy

Jag har haft en hästpratare till Qlempan, och hon sa saker som verkligen stämde in på henne, som typ att hon gillar att ha koll på allt i stallet, hon måste stå så att hon har uppsikt över allt som händer, annars blir hon jättestressad, och det stämmer verkligen. :) Så jag tror stenhårt på detta!

2012-03-18 @ 15:34:28
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Astrid

En i mitt stall hade det på sin Falsterbo-häst när den varit halt till och från i 2år. Dom hade åkt ner till skåne (60 mil) ibland flera ggr i månaden. Innan dom åkte var han tydligen inte alls halt, och när dom kom ner var han skithalt..

Men iallafall kom en hästpratare till Eros. Han berättade att det kändes som han inte hade någon sula på vänster fram, då kände hon det också! :-D

Han berättade även massa hemska saker, om där han var uppfödd osv. Sen slutade han med att säga att han fått en jätteskön sadel. Den kostade 35.000 kr xD

Nu är han iallafall frisk.



Så det skulle vi kunna rekommendera :D

2012-03-19 @ 19:38:33
URL: http://powerponys.blogg.se/
Postat av: Astrid

En i mitt stall hade det på sin Falsterbo-häst när den varit halt till och från i 2år. Dom hade åkt ner till skåne (60 mil) ibland flera ggr i månaden. Innan dom åkte var han tydligen inte alls halt, och när dom kom ner var han skithalt..

Men iallafall kom en hästpratare till Eros. Han berättade att det kändes som han inte hade någon sula på vänster fram, då kände hon det också! :-D

Han berättade även massa hemska saker, om där han var uppfödd osv. Sen slutade han med att säga att han fått en jätteskön sadel. Den kostade 35.000 kr xD

Nu är han iallafall frisk.



Så det skulle vi kunna rekommendera :D

2012-03-19 @ 19:38:56
URL: http://powerponys.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja, jag har haft hästpratare till båda mina hästar, för en av dom är jätterädd för transporter man får bara inte n henne.. för jag ville såklart veta vad det var för fel på henne, hon blir helt tokig, det går bra så länge man inte stänger luckan,och nu när jag fick svaret på de så blev allt bra och och de går jättebra nu hon avslutade med att säga att hon HATAR verkligen när andra hästar stirrar på henne så då bytte jag box och det är faktiskt mycket lättare och mocka.



Sen med den andra hästen å var det bara för lite skojs skull, eftersom att hon är rätt gammal och har haft många olika hem och hon har även fött 7 föl, men ett av dom dog när den föddes och det berättade hon också!

Hon sa också att jag har en stor plats i hennes hjärta och då tryckte hon sig mot mig.. (det är ganska häftigt)



Men jag tror på de här för mycket av vad hon sa att hästarna sa stämmer in på dom exakt, och jag rekommenderar de verkligen!

2012-03-20 @ 18:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0