Samtal från Husaby

Mamma satt och pratade i telefon med "våran" veterinär från Husaby hästklinik i förmiddags eftersom vi - sist gång vi var där - bestämde att vi skulle höras av efter en månad och berätta hur det har gått med ridningen och allt.

Med lite hjälp av mig berättade mamma för veterinären att allt har gått bra med både ridningen och tömkörningen. Att vi har försökt kolla om hon går kortare med höger bak i skritten, men att vi inte har sett något. Vi berättade att Jasmine har vart väldigt pigg och bockat en del är jag har fattat galopp. (för att hon var pigg då) Hon har även vart väldigt spänd i skritten när jag ridit henne, men detta för att hon är pigg och inte är helt lösgjord.

Detta kom de fram till:

• Jag ska börja med att rida lite uterittr på henne för att få upp konditionen, men igen klättring.
• Jag ska få börja rida henne på böjt spår när jag rider, men även i tömkörningen. Stora volter.
• Vi ska öka på ridpassen succesivt så att de blir lite längre och göra intervallerna mellan vilopuserna i trav och gaopp längre.
• Att ta ut en massör/terapeut är bara bra, så att hon får bort eventuella spänningar.
• Att om hon är pigg och frammåt och vill så kan jag köra på ett lite längre ridpass, men om jag märker att hon inte är så villig att arbeta så ska jag köra på ett kortare pass. Allt beroende på vilket humör hon är på.

Tror att det var det mesta. Ska bli riktigt, riktigt roligt att få komma igång nu på riktigt. Om någon vecka ska jag nog också få börja träna för min tränare igen, men vi ska höra med henne och så först. Gud vad kul det ska bli, jag är taggad till 1000 på att verkligen få komma igång igen. Vem vet, jag kanske till och med kan starta en liten tävling innan vårterminen är slut!


För exakt 1 månad sedan


Första ridpasset 22/1

Kommentarer
Postat av: linnea

asså ni är så fina!!



älskar din header , vem har fotat den ? kram!<333

love you baby

2012-03-02 @ 18:33:01
URL: http://linneafalk.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hm... Ja allt går ju om man vill men det är allround modell... :)

2012-03-02 @ 20:33:52
URL: http://xerxes.blogg.se/
Postat av: Ebba

Sv; Jag fattar ;P<3

Jag var inte riktigt seriös när jag skrev det, haha.

2012-03-02 @ 20:52:50
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: Filippa

Tycker din header är jätte fin :) !!

2012-03-02 @ 21:01:25
URL: http://ponnyflum.blogg.se/
Postat av: reanlandman from Holland

hey there ! your blogg is really nice!

i read it every day.



how do you make the headers , i mean with what for program ? they are soooooo nice !



love

ReanLandman

Holland

2012-03-02 @ 22:55:56
URL: http://rgoldy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0