Skola om till rodeohäst?

När jag kom till stallet i dag och kastade en blick bort mot min ponny, så är det första jag ser en ponny som står och bockar och krumbuktar sig, haha?! Man kan väl inte påstå att det var lite energi som den lilla ponnyn hade i sig från när jag rakade henne igår.

Jag tog in henne och började göra henne iordning inför tömkörningspasset, men det var ju knappt att ja fick på henne linorna för att hon knappt kunde vara stilla. Sedan när jag ledde ner henne till ridhuset så var hon som en bomb som skulle explodera när som helst. Det gick knappt att skritta henne. Så det fösta jag gör när jag kommer ner till ridhuset är att släppa henne och det hon gör är att dra ett rodeovarv, en bockning i varje galoppsteg. Sedan så kom hon glatt springandes mot mig som om hon menade "nu är jag klar, ska vi börja arbeta?", haha. Så söt! Jag försökte smacka på henne så att hon skulle springa av sig lite mer energi, men hon kom hela tiden tillbaka in till mig igen!

Tömkörning gick för övrigt helt awesome! Hon bockade en gång i början för att jag smackade lite för hotfullt antagligen, haha. Men resten gick verkligen över förväntan! Jag körde på bommar igen och även kunna minska takten både med och utan bommar. Hon vill väldigt gärna rusa och springa fort, fort, fort över dem. Men i slutet travade hon lugnt och hade samma takt innan, över och efter bommarna, duktigt!

Tyvärr så hade jag glömt att sätta i ett minneskort i kameran nä jag skulle till stallet så det blev tyvärr inga bilder, typiskt lilla "blonda" mig att glömma en sån sak, haha. Så tyvärr blev det inga nya bilder.


Kommentarer
Postat av: Maja

Läste din kommentar på Linns blogg ! hur menar du med blinga hoven ? ^^

2012-03-05 @ 01:25:12
URL: http://Teamjumpers.se
Postat av: My

Var med och tävla om veckans blogg:



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-1.html#comment



Kram My

2012-03-09 @ 12:32:17
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0