Träning hos Anna

Var och tränade för Anna Jarnald igår för andra gången. Behöver jag sammanfatta träningen med ett annat ord än suverän? Det gick mycket bättre än sist gång jag var där för 2-3 veckor sedan. Anna tyckte hon var mycket finare i formen den här gången och jag tyckte hon var mjukare i munnen.

Det vi fokserade på under ridpasset var att Jasmine skulle ha "snabba bakben". Nu när hon har vilat så länge så tappar hon lätt bakbenen och vill inte sätta under sig och blir på så sätt vädigt seg och man får ingen reaktion när man ska göra någonting. Så, så fort hon blev slö med bakbenen så skulle jag dutta med spöt eller använda spöt så att hon inte släpade benen efter sig.

I börjad av ridpasset så gjorde jag mycket övergångar. Först skritt-halt-skritt och därefter trav-skritt-trav. Jag travade även mer den här gången än förra gången, så efter övergångarna så travade jag och vände ofta över ridbanan som en halvmåne, som en halv volt liksom, haha. -Skrittpaus- Sedan red jag innanför spåret och gjorde övergång till skritt vid E och B. Men var riktigt svårt att hålla henne rak, hon vinglade hur mycket som helst och i vänster varv så försökte hon i varje övergång att ringla ut till spåret igen. Sedan så var det galopp som gällde. Först i vänster och sedan i höger, med skrittpaus emellan. Det märks verkligen att det är i höger sida hon vart skadad efterom hon orkade hålla igång galoppen säkert två varv mer i vänster än i höger. Men som vanligt gjorde hon sitt bästa!
Eter galoppen så travade jag henne lite lång och låg, hon blev superfin då!


Kommentarer
Postat av: isabelle

GUD vad fin hon har blivit!!!

2012-05-31 @ 09:14:35
URL: http://dressyrisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0