Söndag, 2/9 - Martijn

Red Martijn i ridhuset i söndags, det gick superbra. Jobbade mycket med att lösgöra honom, gjorde massa öppnor, skänkelvikningar, mycket volter mm. Mycket böjda spår helt enkelt för att få genom honom i sidorna.
 
När han var lösgjord så släppte jag stigbyglarna och bestämde mig för att jag skulle sitta ner på honom. Redan efter några minuter så började jag känna att det gick, bara jag lutade mig lite mer bakåt och verkligen satte mig på rumpan så att jag kom ner i sadeln. När jag sedan tog stigbyglarna igen så var jag tvungen att länga lädrena ett hål eftersom de helt plötsligt blev himla korta, haha?
 
 





Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Härligt! :) Jag tror att jag kommer bli super nöjd med mitt val faktiskt :D

2012-09-06 @ 14:28:45
URL: http://braveinwar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0