Gårdagens ridpass

Efter att mamma tagit lite bilder igår så red jag ut. Mitt fokus var att få henne lösgjord genom att göra övergångar och ställa henne åt båda hållen. Men eftersom hon blir så himla pigg ute så gick det inte så himla bra. Så när jag kom fram till ett fält så jobbade jag henne i galopp istället vilket gick mycket bättre. Hon sätter under sig så himla mycket bättre i galoppen eftersom hon galopperar så stort. Så att länga och korta galoppen, ställa henne och bara galoppera länge gör henne väldigt lösgjord även i traven och i skritten sen. 
 
På vägen hem var hon lagom svettig, tjockishästen, haha. Så väl tillbaka i stallet så stretchade jag henne. Stretchade även ryggen genom att dra med två hovkratsar längs ryggen ner mot rumpan. Kan ju visa er om det är av intresse? Sedan svabbades hon av innan en ovanligt glad ponny fick komma in i boxen för att sova.
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Ååh, Jasmine är så grymt fin!
Hur många par Roeckl ridhandskar har du? Två?

Svar: Har 6 stycken tror jag, haha!
Jessica Christoffersson

2012-08-30 @ 19:15:52
URL: http://jagponny.blogg.se
Postat av: Lovis Green

Hej. Du får jättegärna visa hur man stretchar ryggen med två hovkratsar. Jasmine är för övrigt galet fin :D

2012-08-31 @ 14:08:47
Postat av: Patricia

åh den där kingsland tröjan skulle jag köpt men jag gjorde aldrig det, ångrar det nu :(

2012-09-01 @ 00:22:51
URL: http://zmurfs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0