Gårdagens ridpass

Rider ju varannan dag nu fram tills på fredag då jag ska tillbaka på återbesök till Husaby hästklinik. Så igår var förstås inget undantag.

Hon var allmänt seg när jag red igår och hade en väldigt spänd skritt. jag vet inte riktigt vad det var, men jag tror hon har vart lite brunstig/stoig de senaste dagarna, så det kan nog ha med saken att göra. Det är ju nackdelen med att ha ett sto. Men och andra sidan så när man väl kommer överrens så ger de verkligen allt!

Förutom segheten så skötte hon sig bra. Hon var lite vinglig att rida, men det är försåeligt. Jag brukar rida henne innanför spåret för att försöka få tillbaka balansen. Även idag låg min fokus på att vara så mjuk som möjligt i handen och få Jasmine hyffsat lång och låg utan att ställa några krav, det fungerade bra.

Ni kan ju själva se på filmen.


Kommentarer
Postat av: Nora<3

Jasmine och du passar jättebra tillsammans! :)

2012-01-31 @ 15:50:32
URL: http://norarolandsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0