Skara

Har precis duschat och gjort mig iordning efter en minst sagt, lång dag, haha. Först så var det ju upp tidigt till jobbet där jag bl.a fick rida mitt nya projekt, Penny, en ny, bångstyrig ridskolehäst.
Efter jobbet så fick jag snabbt göra iordning Jasmine och lasta henne för att sedan bege oss mot Skara och min före detta tränare där Jasmine ska spendera de närmaste två dagarna. Så två timmar i bil dit upp och två timmar i bil hem. Snart somnar jag nog sittandes framför datan!

Under de här dagarna så kommer Sofia att behandla henne med Biolight, infrarött ljus som förebygger och påskyndar läkning av skador, ger snabbare läkning av sår och inflammationer, samt förbereder musklerna för arbete och ger effektivare återhämtning. Eftersom jag har märkt att hon inte är helt okej så tänkte vi ge detta ett försök och se om det ger någon effekt.
 
Sofia börjde behandla Jasmine redan när vi var där. Det märtes först ingenting på henne. Men allt eftersom så märkte man att hon började slappna av genom att hon slickade sig om munnen samt nästan gäspade käkarna ur led, haha. Ska bli spännande att se hur hon är när jag kommer tillbaka på torsdag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0