Åsikter

Folk säger ju alltid att man ska vara sig själv i alla lägen och stå för vad man säger och tycker. Men ibland så förstår jag mig verkligen inte på vissa människor som börar tjafsa emot mina åsikter på min egna blogg.
 
Man skaffar ju blogg för att uttrycka sina åsikter, skriva om sitt liv och dela med sig av vad man tycker för andra människor. Men sedan när det kommer folk och kommenterar att man ska vara försiktig om vad man säger om utrustning då börjar jag undra. "Säg inte så, det finns andra som tycker att det är snyggt". Klart som tusan att det finns andra som tycker det är snyggt, men kan de inte stå för vad de tycker bara för att jag sa att jag inte tyckte att det var snyggt? Ska jag, bara för att det finns andra som tycker det är snyggt, inte säga att jag tycker det är fult, ska jag då ljuga istället och säga: "Gud vilka snygga saker,  jag ska lägga ner alla mina pengar på saker från det märket"?! Det är inte skam att säga vad man tycker om utrustning, det är skamligt att skriva vad man tycker om människor. I vilket fall, det jag ville komma till var att var och en har ju rätt att bestämma vad man tycker är snyggt eller inte, jag valde att säga att det var fult för att det är det jag tycker. Sedan om någon annan tycker att det är snyggt ska ska ju inte denne ändra åsikt bara för att jag tycker att det är fult. Jag hoppas de flesta har mer skinn på näsan än att man bara går efter sånt som andra tycker är snyggt, då är det inte en egen, personlig stil.
 
Ledsen för ett litet virrigt inlägg, jag är inte speciellt bra på att uttycka mig i text. Men har fått mycket kommentarer om just mina åsikter på senaste och fick även det på min gamla blogg, så då passade jag på att ta upp det :)
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor Essen

Klart man ska få uttrycka sina egna åsikter, men man behöver inte säga typ "Usch vad fult! Förstår inte hur folk kan använda sånt"

Inte för att du har uttryckt dig på det sättet, men bara ett exempel :)

2012-07-19 @ 22:23:59
URL: http://rwl.blogg.se
Postat av: Lisa

Måste fråga dig,var du på gothia Discot igår eller var det bara någon som var väldigt lik dig?

Svar: Jo, jag var där, så det kan mycket väl vart mig du såg! :)
Jessica Christoffersson

2012-07-21 @ 11:42:50
URL: http://sweetdaffodilee.blogg.se
Postat av: Moa

Hejsan!
Nu har jag startat veckans blogg, som du gärna får vara med och tävla om. Allt du behöver göra är att kommentera "jag är med" i Mitt senaste inlägg.
Ha en jätte bra dag, kram! :)

Förlåt om du inte gillar reklam på din blogg!

2012-07-21 @ 23:01:51
URL: http://Moaamnebrand.blogg.se
Postat av: sveriges största hästblogg

Vill du vara med i kampen om att bli sveriges största hästblogg? Gå in på www.sverigesstorstahastblogg.se
Vi kommer även att ha deltävlningar där man kan vinna priser. ANMÄL DIG IDAG!

2012-07-24 @ 08:18:03
Postat av: Rebecka

Bra sagt! :)

2012-07-25 @ 20:38:47
URL: http://dailyhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0