Nyklippt

Har planerat nu ett tag att klippa Jasmine men inte fått tummen ur och gjort någonting eftersom vi inte haft våran klippmaskin hemma, eller något lugnande medel heller för den delen. Jag körde på en helkroppsrakning, alltså benen och nästan halva huvudet, haha. Däremot fick hon ha kvar en "pad" på ryggen ifall hon skulle få skav, det vill jag inte utsätta henne för. För övrigt var det första gångn jag akade benen på en hästoch man kan nog inte påstå att det ser så snyggt ut heller. Så länge man inte tittar närmare så syns det nog inte att det är lite hackigt!

Vi försökte även prova att inte ha något lugnande medel i början, men vi såg direkt hur hon spände sig och var beredd att kasta sig bakåt så fort jag kom nära med klippmaskinen. Så det var bara att börja fixa med det lugnande medlet. Men det gick fin, fint att applicera och hon var "drogad" inom en halvtimme. Sedan i slutet så tror jag att det mesta utav medlet hade varkat ur men hon gick fortfarande att raka henne helt utan problem, duktig ponny! Vi hade även bomull i öronen på henne, haha.

Imorgon ska jag dessutom ta uppställningsblder på henne så att ni får se hur det ser ut. Alla "veterinär rutor" är borta nu, förutom den på ryggen så fortfarande syns litegrann.


Kommentarer
Postat av: Julia :)

grymt fin blogg och sjukt söt häst :D

2012-03-04 @ 01:27:38
URL: http://juuvlia.blogg.se/
Postat av: Ellinor Essen

Åhgud vad gulligt med bomullen i öronen!

Försökte det på Bosse man han skakade bara ur dem! x)

2012-03-04 @ 07:28:17
Postat av: Ebba

Ett tips som jag brukar göra på min häst är att när man ser att dom reagerar på klippmaskinen i början, innan man har börjat klippa, så tar jag en borste istället medans maskinen är på så att den låter. när dom fattar att den inte är farlig så går jag försiktigt över med klippmaskinen istället, utan att hästen lägger märke till det, eftersom den tror att den redan har haft den på sig :) Lycka till! :)

2012-03-04 @ 09:59:23
Postat av: malin

åh herregud vad SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT !!!

2012-03-04 @ 13:38:02
Postat av: PATRICIA

celine ska klippas på onsdag, ÄNTLIGEN!!;)

2012-03-04 @ 21:10:49
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Anna Adielsson

Hej, vad är det för lugnande medel du ger? via vetrinär?

för jag har nämligen en ponny som är livrädd för rakapparaten och spänner sig otroligt mycket.

jag har ju ingen blogg så du får jätte gärna svara i ett inlägg

Tack i förhand! kram Anna

2012-03-08 @ 15:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0