Dagen

Efter att ha vart i stallet hela kvällen så kände jag mig ganska välförtjänt av en lång och varm dusch! Som tidigare nämnt så fick Jasmine vila idag. Jag tror hon tyckte det var rätt skönt med tanke på hur mycket hon gillar sin nya hage. (På tal om hagen så kom jag på att ni inte har sett bilderna från ihopsläppet, så kan vi ju inte ha det!) Så hon fick bara vara idag.
 
Däremot så fick jag en förfrågan av Sofia om jag ville rida lilla Tino idag också eftersom hon själv är lite krasslig. Tacke ju ja såklart, hade ju inget bättre för mig ändå. Tyvärr blev det rätt sent i stallet eftersom jag slutade sent i skolan idag. Men jag lyckades komma hem innan solen var nere helt i alla fall. Jag tog mig en ridtur bort på en gruväg där jag jobbade på att få honom rund och låg samt kunna reglera tempot mycket, speciellt i galoppen. Gjorde även en del skänkelvikningar längs vägen. Gick superduper, som vanligt!
 
Nu är jag helt galet trött. Jag har gjort mig välförtjänt av en härlig natts sömn, så godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0