Anna träning, utvärdering

Gårdagens Anna träning var helt otrolig. Jasmine var hur fin som helst och lyssnade på minsta lilla vink jag gav henne. Anna var helt förbluffad, liksom jag och min mamma, haha. Jag glömde ju berätta att hästprataren hade masserat Jasmine på muskelknutorna lite tidigare under dagen. Detta ska jag göra inför varje ridpass så att blodcirkulationen kommer igång.
 
Jag började med att värma upp själv med att trava runt, vända över ridbanan och göra några övergångar till skritt, mest för att känna lite på henne. När det kändes bra så började Anna ge order om vad jag skulle göra, så vi började med en massa övegångar till skritt, vilket vi brukar börja med. Därefter så gjorde vi serpentiner för att böja igenom henne ordentligt och sedan även någon skänkelvikning.
 
Emellan detta så fick hon några pauser eftersom det var kokande hett inne i ridhuset. Ute var det ju också varmt, men där fläktade vinden. Inne i ridhuet stod luften stilla, haha.
 
Efter en lite längre paus så var det dags för galopp. Även här vart vi än en gång helt förbluffade. Hon var klockren och jag kunde korta och kontrollera galoppen hur lätt som helst även i högervarvet, det svåra vavet alltså. Rund och fin med höjd rygg. Tyvärr orkade hon inte galoppera så länge eftersom det var så varmt, men med tanke på hur mycket hon jobbade med ryggen så var det inte så konstigt att hon blev trött. Även vänstervarvet var klockrent. Duktiga lilla ponny, hur mjuk och fin som hest!
 
Efter det så travade jag henne i lite lägre form och gjorde några serpentiner som avslutning på hennes duktiga jobb. Hon vart så fin och avslappnad i slutet.
 
Bildbomb från träningen kommer även att komma!

Kommentarer
Postat av: Amanda - En satsande dressyrryttare

Visst är den känslan underbar? När allt funkar på en träning? Åå, så underbar!

2012-08-13 @ 23:30:33
URL: http://perfectpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0