I transporten

Ett måste för mig innan jag ska tävla, träna eller åka iväg är att, innan jag lastar, fläta svansen på Jasmine. Dels för att den ska bli lockig och dels för att den inta ska bli så sketen om hon råkar bajsa på den. (Vilket är högst troligt)
 
Sedan så köpte vi även ett svansskydd att ha på henne , men den var något liten, haha. Har dock fått ett tips av en kompis att man kan ha en linda att linda runt svansroten. En svanslinda! Är säkert väldigt många som använder en linda att linda runt. Dock är ju inte detta någon som jag har uppmärksammat, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det där med lindan runt svansroten var smart, min ponny kliar alltid sig när han står i transporten så det skulle ju göra svansen lite snyggare när han kommer fram och inte ett enda ruffs längst upp ;)

2012-08-15 @ 11:49:42
URL: http://dailyhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0