Mitt projekt..

de kommande tre veckor kommer att bli att rida en liten ponny som heter Penny. Jag har ju nämnt henne i tidigare inlägg, men har inte förrän idag lyckats få några bilder på henne.

Hon är nyinköpt av ridskolan där jag just nu sommarjobbar och efter att de drog ut två vargtänder på henne, fick vila samt antagligen fick sin vilja igenom lite för många gånger så har hon börjat busa lite genom att börja studsa och hoppa när man rider.

Min uppgift blir att få lite fason på henne. Igår så fick jag rida henne för första gången, då på volt med lina så att tränaren hade det hela under kontroll. Det gick super, hon hoppade och studsade lite innan jag fick fram henne ordentligt och sedan gick allt som på räls. Idag så tömkörde jag henne på volt. Hon var jätteduktig! Trots att hon hade sidepullet på så sökte hon sig nedåt när hon väl hittade sakten och vågade slappna av.
 

Kommentarer
Postat av: JennyMagnusson

Men jösses vilken sötnos! :) Hoppas du får fason på henne!

2012-08-02 @ 03:53:47
URL: http://jmdressyr.blogg.se
Postat av: Siri

Åhh Gud va söt :)

2012-08-02 @ 10:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0