Div 1

När jag skrev inlägget om mitt tävlingsår igår så blev jag himla sugen på att tävla. Eller i alla fall börja rida min kära polle. Jag ska sitta på henne första gången om ca 3 veckor. Jag längtar hur mycket som helst, det går inte att beskriva.

Tillbaka till tävling, till våren så hade jag tänkt vara med i Div 1 för ponny med Jasmine. Jag tror det är 4 månader kvar tills första omgången går. För er som aldrig har hört talas om vad Div 1 är för någonting så är det en slags lagtävling där man tävlar två grund omgångar och om man får tillräckligt högt med poäng där så går ens lag vidare till finalen och där tror jag att man kvalar om en plats till eliten. Om jag är med där så kommer det antagligen inte att bli för min hemmaklubb, Ljungskile ridklubb, utan jag kommer att bli inlånad till en annan klubb som också behöver lagmedlemmar.

Grundomgångarna går i Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan och finalen går i LA:P1, spännande! Jag har redan börjat öva på Lagtävlandprogrammet! Sedan så har jag även en liten reservplan om Jasmine inte skulle bli frisk tills dess! ;)



Har någon utav er planerat att vara med i Bohuscupen (div III), div 1 eller någon annan lagtävling?

Kommentarer
Postat av: A fan of yours

Hej Jessica!

Tycker bilderna på din header är underbara, du och Jasmine är så fina tillsammans!

Men, jag undrade bara vem som har tagit bilderna och om du har haft som en "fotodag" och fotat massa bilder då eller om det bara blir lite då och då? :)

2012-01-01 @ 19:18:01
Postat av: Ellinor Essen

Jag ska vara med i bohuscupen och div 1. Men tråkigt att du inte ska tävla för ljrk :(

2012-01-01 @ 19:27:31
URL: http://ellinoressen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ska vara med i bohuscupen (:

2012-01-01 @ 20:50:07
Postat av: Angelina Svedbo

hade egentligen tänkt rida div 1, men jag tänkte ju bara rida det för att få min nat kval men eftersom jag vill vara kvalad innan maj och div 1 börjar då ser jag ingen vits med det, så satsar på att rida lap1 fram till april/maj och sen rida nat året ut, knsk hade tänkt rida eliten sen oxå :D

2012-01-01 @ 21:25:01
URL: http://dressyrungarna.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

jag ahr inte läst din blogg så länge, varför har du inte ridit din ponny på ett tag? :)

2012-01-01 @ 21:48:15
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Annonym

Japp, kommer fightas mot dig i div 1 hihi ;)

2012-01-01 @ 22:20:59
Postat av: Linn

Jag ska rida div 1, du kan vara men sotenäs vi behöver en till! ;) <3

2012-01-01 @ 22:30:41
URL: http://finasteponnyn.blogg.se/
Postat av: Fanny Markström

ska vara med i Div 1 på min 6 åriga ponny! :D

2012-01-01 @ 23:31:55
URL: http://fannymarkstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda Salfjord

Tagga Jessica! :D

2012-01-01 @ 23:45:02
Postat av: becca

vill vara med i bohuscupen men måste hitta en häst/ponny då för balle går ju inte att lasta :(

2012-01-02 @ 22:47:28
URL: http://beccasorensen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ska rida div 1 och elitallsvenskan för Jönköpings Fältrittklubb i vår och i höst!:)

2012-01-03 @ 14:33:09
URL: http://jfkdressyrponnylaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0