Haters make me famous

Något jag gått och grubblat över hela dagen igår är ordspråket "Haters make me famous".

Många bloggare brukar ju klaga över att de får elaka kommentarer hit och dit, visst, jag förstår också att det inte alltid är roligt då jag själv också vart med om det. Men om man kollar över det stora hela så är det ju fakiskt avundsjukan som ligger och lurar i grund och botten. De stora bloggarna, och nu snackar jag inte bara häst bloggare, de kanske får runt 40-50 elaka kommentarer per dag. Medans mindre bloggare inte får en enda elak kommentar.

Hur kan detta komma sig?

Jo, för att man är avundsjuk på storbloggaren såklart. Man vill sänka den som står en högre. Människan är av naturen en tävlingsinriktad individ, självklart är det ju olika från person till person, men som jag sa, det mesta är om avundsjuka.

Som tur är har jga inte råkat ut för så himla mycket avundsjuka under tiden jag har bloggat, men jag har ändå fått lite erfarenhet av det. Varje gång det händer så är den första tanken som poppar upp i huvudet på mig, "Detta är bara ytterligare en person som är avundsjuk". Detta är något som jag tycker att alla ska tänka om detta händer!

Jag vet att även mindre bloggare eller människor som vistas i hästvärlden på internet också råkat ut för sånt här, men enligt mig så handlar det fortfarande om avundsjuka. Sticker det lite i ögonen på dig? Oups, synd för dig.

Får du en elak kommentar? Tänk då på hur avundsjuk den här personen måste vara på dig om den ens orkar lägga ner sin tid.



Vad tror ni? Har just du kanske till och med skickat iväg en elak kommentar någon gång?

Kommentarer
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Kul att du är med och tävlar :D

Allt bra? :)

2012-01-16 @ 11:16:17
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har aldrig och kommer aldrig skriva en elak kommentar, vad finns det för vits med det? Jag skriver alltid med mitt namn och min bloggdress och/eller mail. Finns ju mycket olika tycken dock, om vad som är elakt, vissa tycker att någon är elak när dom skriver emot bloggaren, att man inte tycker lika osv. Men elaka och dumma kommentarer är bara idiotiska! Tycker kommenteraren att bloggarens inlägg eller bloggaren själv inte är bra eller annat, så varför slösa sin egen tid på att kommentera det?! Ser inte det nödvändiga i det hela. Tycker även att det är större och modigare att kunna berömma personens(dvs bloggarens) framgång istället! :)

2012-01-16 @ 11:22:55
URL: http://horsebusiness.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har aldrig heller skrivit en elak kommentar!!



Men min blogg är inte stor alls och det är någon som tycker att det är jättekul att hacka på allt jag skriver och gör osv, alltid samma ip adress och anonym!!

Det är typ sånna där omogna jätteotrevliga kommentarer som är gjorda för att man skall ta illa upp :(

2012-01-16 @ 16:00:43
URL: http://johannabjorknerlive.blogg.se/
Postat av: Olivia

Så bra skrivet :D!

2012-01-16 @ 16:35:22
URL: http://everythinghorzes.blogg.se/
Postat av: Olivia och Amanda

Grymt fin blogg! :p

2012-01-16 @ 19:45:01
URL: http://nikonstars.blogg.se/
Postat av: Klara

Hej, jag tyckte den där voltövningen och lösgjordhetsövningen var superbra! Jag bara undrar om jag kan få lägga upp den övningen på min blogg? :)



Jag tyckte det var snällt att fråga innan jag kopierar den! :) Super fin blogg förresten, läsr den varje dag och jag gillar dina åsiktsinlägg!!



Kolla gärna in på min lilla blogg också, du kan gärna svara i en kommentar där så jag säkert ser den. :)

2012-01-16 @ 20:26:13
URL: http://minponnytid.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej! jag behöver hjälp, det hör dock inte till detta inlägget. Förlåt om man inte får fråga, men gör du headers till folk? För din är så fin!

2012-01-17 @ 10:23:45
Postat av: Emeli

Elak och elak. Men ja, det har jag väl gjort. Dock aldrig någonsin anonymt. Jag står alltid för vad jag tycker och förväntar mig att andra ska göra det samma.

2012-01-20 @ 07:42:10
URL: http://tillhast.wordpress.com
Postat av: Matilda

Fy fan vad bra skrivet! Cred på dig <3 På min förra blogg fick jag en otroligt dryg kommentar av en anonym person - att jag leker äldre, har fult utseende, borde växa upp, bli normal.. Ja, det kändes ju inte direkt trevligt kan man säga... Och jag hade (har inte nu heller) då ingen stor blogg, utan en med ca. 60 besökare. Det här inlägget känns verkligen bra att läsa. Okej ifall jag länkar det på min nuvarande blogg? :)



Nej, jag har ALDRIG skrivit något elakt, inte ens varit anonym, eller jo, till en kompis, men hon visste vem jag var och jag ville hålla det bara mellan henne och mig, men det var ju ingen dryg pik liksom. Står upp för vad jag tycker och tänker och skulle aldrig skriva något elakt för att trycka ner någon, inte ens om jag är så avundsjuk så jag spricker :D



Kram,

Matilda - Ridsport Finland

2012-01-23 @ 11:51:53
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0