Svar på frågestunden - Del 3

Kommer du sälja Jasmine någon gång, isf när? :/
Inget bestämt.

1. Vilken dag ska du var på Göteborg Horse Show? Möter man dig kanske.
Alla dagar förutom fredag. Kommer antagligen att vara på festen hos Berg.
2. Gillar du Nellie B?
Söt och snäll tjej!

Använder du full schabrak eller ponny schabrak till tex en b ponny?
Till en B-ponny skulle jag nog använda ponny schabrak. Men vid C-ponny och uppåt anväder jag storlek full.
Tänker du köpa något av DM produkterna?
Vet inte.
Kan du skriva tips på vart man kan börja om man har en ponny som har noll koll på dressyr? Förutom att ta hjälp av tränare :)
Har man ett sånt problem tycker jag i alla fall att man ska ta hjälp av någon som är duktigare än du själv som kan hjälpa er lite på traven.
Annars så beror det ju på om den är så pigg/het att den har noll koll eller om det är en ungponny som inte fått lära sig. Annars så är det väl att börja med grunderna.

favvo märke på utrusting?
John Whitaker och Kingsland.
du skulle väl provridit ponnyn strawberry jam??
Ja, men han blev såld dagen innan jag skulle komma och provrida.
Vad e ditt mål 2012 med jasmine?
Det kommer att komma i ett inlägg inom kort.



Glömde lite frågor !
* Vad kosta din kamera utrustning sammanlagt ?
ca 4000 kr.
* Tips på en riktigt bra första systemkamera som är BILLIG.
Nja, jag är inte så jättebra på priser.
* Tips på ett riktigt bra objektiv som är billig.
Se ovan.
* Vad behöver man när man köper kamera och vad får man med osv ;) kram.
Kamerahus, objektiv, minneskort, laddare och batteri. Sedan så finns det 10 000 olika tilbehör. Vet inte vad som följer med eftersom jag inte köpte min ny. Den var ny fast begagnad, aldrig använd. Men jag fick med kamerahuset Nikon D60 samt ett 18-55mm objektiv. Har sedan köpt till två objektiv.

Kan du förklara vad öppnor och slutor är? Jag har inte riktigt fattat det. :)
Din blogg är grym, läser den alltid!
Det kan jag göra i ett seperat inlägg, skulle bli långt annars, haha. Gud va roligt att höra!

vilket gymnasium ska du gå? Ska du gå häst eller liknande?:D
Har velat ända sedan i slutet av Augusti mellan Sveriges ridgymnasium i Kungsbacka och Media/estetik linjen på antingen Plusgymnasieteller Mimers hus. Men kom igår fram till ett ganska fast beslut om att det nog kommer att bli media. Ska iväg och skugga min kompis på Mimers hus nu vilken dag som helst. Hade även tänkt att skugga på Plusgymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0