Frustrerande



Jag antar att de flesta har sett denna filmen eller åtminstone hört talas om händelserna som har hänt lite längre upp i Sverige angående avklippta manar och svansar?

Det som dök upp i mitt huvud när jag såg filmen var att hur någon annan skulle vilja sabotera såhär mycket för någon annan. Skulle detta hända mig skulle jag verkligen flippat över. Jasmines man och svans betyder allt för mig! Den är i princip helig, haha!

Det som jag frukar över mest med att detta har hänt nu, är att det ska komma andra och ta efter och göra likadant. Tänk om detta får samma "våg" som det blev med att det var folk som knivskar hästar i hagarna om nätterna för något år sedan. Jag var lika rädd varje natt att det skulle hända min häst. Man fick sms skickade till sig om att man hade sett en vit bil i närheten, att man skulle akta sina hästar osv. Usch, det vill jag inte ska upprepa sig och hända igen.

Dessutom att detta var dressyrhästar, nästan ännu värre ju! Jag har ju sett många hopphästar som har korta svansar, men enligt mig, så ska de i dressyr vara långa, tjocka och fluffiga. Ja, det är många tankar som åker igenom huvudet när man ser något sånt här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så jättemkt att du sprider ut det.

jag har en foderponny på den ridskolan och vi är ju såklart jätteuppröda, så vi vill ju att det sprids så mycket som det går..

bara så du vet har du gjort oss en väldigt stor tjänst ! :)

2012-03-03 @ 18:50:09
URL: http://emmaohlssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0