Ledsen och arg tjej!

Nu är jag riktgt jävla sur, ledsen, arg, besviken - och alla ledsna ord det går att komma på - på min kamera. Jag har kämpat, kämpat och kämpat med inställningar och skit i flera veckor nu utan någon framgång. Bilderna blir bara gråare, fulare och suddigare för varje dag om går nu. Vad är problemet liksom?

Dessa bilder är tagna med min D90 där jag upplever att alla bilder blir gråa och fula, de är helt oredigerade:



Dessa biler är tagna med min D60, oredigeade:



Det blir väl till och lämna in den så att de får titta på den och se om de hittar något fel. Jag har fått tips om att den kanske behöver rengöras, så det är ju upp till bevis då, för det är ju uppenbarligen inte såhär som bildresultatet ska se ut.

Jag funderar faktiskt på att sälja min D90 och köpa mig en D60 igen. Den var ju så himla bra medans den fortfarande fungerade. Utomhus var den ju kanon, inomhusbilderna kan ju diskuteras, haha.

Kommentarer
Postat av: Martina & Flip Flop

Tycker det låter konstigt, om du fotar manuellt och kan ställa in kameran så ska den ta helt grymma bilder! På bilden längst upp ser det ut som att du haft för kort slutartid så att för lite ljus har kunnat komma in i kameran. Lämna in den OCH objektivet, kan vara nått knas där emellan som behöver fixas till och inte riktigt fungerar :)

2012-03-28 @ 09:11:34
URL: http://maartina.blogg.se/
Postat av: becca

men mina är också gråa oredigerade, inte lika gråa som dina men ändå. något fel verkar det ju vara... :(

2012-03-28 @ 09:27:34
URL: http://www.nattstad.se/becciilito
Postat av: sarah

Har du kollat vitbalansen? :) kan ju hänga på det, de gjorde det för mig en gång i alla fall..

2012-03-28 @ 10:21:12
URL: http://sthorsen.blogg.se/
Postat av: johanna :)

Kan bero på att du kanske har ändrat från att bilderna sparas i JPG format till RAW? :) Det går att ändra tillbaka på inställningarna i kameramenyn, ganska enkelt att hitta bara man letar!

2012-03-28 @ 19:56:55
Postat av: Linda & Breki

Precis det där hände mig!



Dels ändrade jag vitbalansen lite. Sen lämnade jag in den för rengöring och köpte själv rengöringlappar, för att rengöra hela kameran + objektiv sen blev det lika färgglada bilder igen! :) <3 ps. älskar din blogg, ni är så jävla fina tsm!

2012-03-29 @ 14:30:03
URL: http://brekifrapvera.blogg.se/
Postat av: Anna Wingårdh

Min kompis sa någonting om att den kan vara solskadad eller nåt? :o

2012-03-29 @ 17:47:10
URL: http://awp.blogg.se/
Postat av: annie

rengöring är nog ett bar tips, men sedan så ser det ut och vara bättre ljus på de sista bilderna, alltså att det var finare väder :) t.ex. grönare gräs gör det ju mer färgglatt :)men testa att ändra vitbalansen osv :)

2012-03-30 @ 16:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0