Licens beställd

Som ni alla säkert vet så har ju vårt allas kära licens system ändrats sedan förra årets licens system där man beställde efter vilken nivå man tävlar på. Numera så kan man - om jag förstått det hela rätt - beställa för vilken ålder man är?(??)

I vilket fall så idag så tog jag mig själv i kragen och beställde en ny licens för hela 2012.  Det gick på 500 kr och då kan jag tävla upp till nationellt tror jag. Om man sedan ska tävla internationellt så måste man köpa ytterligare en ny licens. (Som går på 3500 kr?!)

Detta nya licens systemet verkar faktiskt riktigt bra förutom det väldigt höga priset på den internationella licensen. Eller den kanske bara gäller storhäst? Jag vet inte och bryr mig inte särskilt mycket heller för den delen eftersom jag vet for sure att jag aldrig kommer att tävla på internationell nivå, varken på ponny eller storhäst.

Förresten så kanske ni undrar varför jag ens beställer licens just nu eftersom Jasmine är skadad? Jo för det är nämligen så att jag ska ha en tävlingstermin den här våren ändå, fast med en annan häst då såklart, spännande!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Internationell licens har alltid varit välldigt dyr tror jag. ;)

2012-03-25 @ 06:21:35
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Mypuff

Oscar? ;)

2012-03-25 @ 09:05:09
Postat av: Anonym

Nathan?

2012-03-25 @ 10:03:24
Postat av: Klara

Jag tror inte att man beställer efter ålder. Det finns väl bara en för inrikes och en för utrikes plus en fei? :)

2012-03-25 @ 21:47:32
URL: http://minponnytid.blogg.se/
Postat av: Karin

jag vet vad! :D heheheheheh ;)

2012-03-25 @ 22:19:51
URL: http://karinerikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0