Sjuklig mupphäst

Jag har ju glömt att berätta att Jasmine har ett litet sår i hoven, eller ja, det är inget sår längre utan mer som en öm punkt. När hovslagaren var här sist så hade Jasmine en s.k. "svart prick" i hoven. Det är som början på en hovböld. (tror jag, haha?)

I vilket fall så klarar hon av att gå i ridhus där det inte finns några stenar eller något grus. Hon klarar även av att gå på grus om jag plåstrar om hoven på henne så att stenarna inte kan komma åt det. Hon är inte halt och har ingen puls, vilket hon inte haft under hela den här tiden. Den är bara om något vasst (som en sten eller hovkrats) kommer emot som hon ömmar.

Nu är det ju bara jag som är lite nojig då vad gällande att släppa ut henne i stora hagen eftersom de är så otroligt leriga och det finns stora stenar. Dessutom står hennes hagkompis i sjukhage nu också, så då skulle hon få gå själv eftersom de andra redan har kommit ut på bete.

Fast jag tror att hon uppsakattar det ändå eftersom jag vet att hon inte gillar de äckliga hagarna som finns här, det är det ingen som gör!


Kommentarer
Postat av: Powerponys - två satsande ryttare

Hej! Kika gärna in på vår blogg, den handlar om Anna & Astrid, två satsande ponnytjejer, en som satsar på hoppning och en som satsar på dressyr, hoppas du kikar in och följer vår resa, glöm inte att lämna en kommentar vad du tycker om den!  Kram, förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! <3

2012-06-02 @ 14:38:57
URL: http://powerponys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0