Träning bokad

I onsdags så tränade jag i paddocken. Det var riktigt härligt väder sent in på kvällen, så när klockan var efter 20.30 så red jag fortafrande runt i T-shirt, somrigt värre.

Under passet så kändes hon fortafrande jobbig i vänster i och med att hon inte vill ta yttertygeln. Men hon var även jobbig i höger på så sätt att hon blev tung och jag fick nästan känslan att hon nästan sulle välta frammåt. Det kvittde vad jag gjorde, jag blev inte av med det. Jag provade att lätta i handen och även att ha mer tryck i den, mer drivning, mindre drivning, men näe.

Dagen innan så hade mamma försökt att få tag på en tränare utan att lyckas. Men under kvällen så ringde hon igen och denna gången svarade hon och det är bestämt att det är träning nu på tisdag. Tränaren jag ska träna för heter Anna Jarnald. Jag har tränat för henne en gång tidigare men med min förra ponny och jag var riktigt nöjd med henne. Tyvärr så kunde jag inte ha kvar min tidigare tränare Sofia eftersom hon flyttat för långt bort. Jättesynd eftersom hon var grym och kände både mig och Jasmine från insidan och ut. Men jag får väl göra det bästa av situationen, det finns säkert jättemång andra bra tränare. Hoppas Anna är lika bra som hon var sist gång jag red för henne.


Kommentarer
Postat av: FIA - TEAM EQUIPE

Anna är ju jättebra! Jag har tränat för henne, och tycker att jag lär mig något nytt varje gång! :-D Åker du till Brätte då, eller hem till henne? ;-)



// FIA - TEAM EQUIPE

www.teamequipe.blogg.se

2012-05-06 @ 12:17:27
URL: http://teamequipe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0