Intensiv dag

För någon timma sedan så kom jag hem efter att ha ridit två väldigt intensiva dressyrpass på två överpigga ponnyer. Invigde första ridturen med Jasmine i ridhuset idag, hon var helt sjukt pigg. Skrittade bara ut på henne igår och i förrgår stod hon bara eftersom vi flyttade henne då. Kan väl säga att jag nog aldrig gjort så många halvhalter på henne som jag gjort idag i hela mitt liv. Jag har ont i hela kroppen.
 
Eftersom detta var sista dagen jag hade Martijn så tänkte jag att jag skulle träna på att sitta ner i traven, (haha) men framför allt att få honom riktigt lösgjord. Jag började med det sistnämnda för att göra det lite lättare för mig själv då eftersom det är mycket lättare att sitta ner i traven på en riktigt igenomriden häst. Sedan när han var mjuk och fin i alla gångarter så lade jag upp stigbyglarna så att jag blev tvungen att sitta ner. I början gick det knappt, jag fick sitta och verkligen käpma för att sitta ner. Knipa åt med alla ben jag hade typ, haha. Men efter bara några minuter så började jag automatiskt luta mig bakåt när jag gjorde volter. Så jag provade att göra det på rakt spår också och jovisst, då satte jag mig verkligen på rumpan och kom ner i sadeln. Då kunde jag slappna av och rida igen, haha. 
 
Så japp, nu välkomnar jag träningsvärken imorgon, ajaj. Dessutom ska jag ha gympa imorgon, tusan också, haha. Men man ska ju bekämpa träningsvärk med mer träning för att de ska gå över, eller hur?
 
söta och trötta pigga små ponnysar

Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskarälskar värkligen din blogg! Länkbyta ? :) Jag bloggar om mej och ett arabsot jag tar hand om och mitt vardagsliv :)

kram :)

2012-09-02 @ 20:43:22
URL: http://arabheest.blogg.se
Postat av: Rebecka

Fina fuxponnyer! :)
Förresten har tipsat om din blogg på min blogg (http://dailyhorses.blogg.se/2012/august/dressyrblogg.html) eftersom jag verkligen gillar din blogg, superbra verkligen! :)

2012-09-03 @ 19:33:35
URL: http://dailyhorses.blogg.se
Postat av: Matilda

Sv: Hoppas att du är nöjd med ditt val i alla fall :) Vad går du för något? :)

2012-09-04 @ 09:30:18
URL: http://braveinwar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0