Uteritt - med sällskap!!

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så blev det först en sväng upp till ridhuset igår för att prova de nya övningarna som jag fick av Caroline i tisdags. Gick hyfsat, hon var väldigt stel och osammarbetsvillig i början, men efter ett tag släppte det. Jobbade henne bara i skritten eftersom jag skulle rida ut efter.
 
Sagt och gjort. Jag red bort på en grusväg som ligger alldeles intill ridhuset. Dock så kom jag inte så långt innan Jasmine började krånga och vägra gå frammåt. Det hände några gånger på vägen tills Sofia kom ikapp mig, haha! Hon fick sig ett gott skratt när hon såg att jag inte kom frammåt.. Så jag hängde på henne och Ming Mang ut en sväng på grusvägen. Jag tror att både jag och Jasmine tyckte det var roligt med sällskap, i vilket fall jag! Har inte ridit ut på riktigt med någon sedan.. ja, jag kommer ju inte ens ihåg, haha? Jasmine blev hur taggad som helt eftersom hon såå gärna ville hänga med i Mingis tempo. Tror jag ska ha henne till omhoppningsponny istället!
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Senast du red ut var faktiskt med mig ;)

2012-09-09 @ 14:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

UngDressyr är en hästblogg som även kommer att handla lite om min vardag. Jag som sitter bakom skärmen och driver bloggen heter Jessica och är 15 år gammal. Mina intressen består till mestadels av hästar, men att fototgrafera är även ett stort intresse.

Min ponny - Jasmine - som bloggen kommer kretsa mycket runt, är ett C-ponny sto, född 1998. Hon är utbildad upp till FEI och hon har varit i min ägo i ca 4 mån nu. Vi har startat upp till Lb med massor av vinster, vi skulle även ha debuterat La i höstas, men pga. att Jasmine blev skadad så hann vi aldrig så långt.



bloglovin
RSS 2.0